Training Klantvriendelijk schrijven voor leden (woensdag 26 juni)

Zit u met uw leden - en uw potentiële leden - op de juiste golflengte? Waarmee kunt u de interesse van uw (potentiële) leden wekken? Hoe geeft u uw leden het gevoel dat ze echt gezien worden? Natuurlijk, de opbouw en toonzetting van uw teksten zijn van vitaal belang, maar pas wanneer helder is wat de leden eigenlijk willen, kun je echt aan de slag met schrijven. Zodat u de inhoud en toonzetting van uw schriftelijke communicatie daarop kunt afstemmen en extra power kunt geven. Zodat u echt kunt schrijven voor leden!

Wat leert u tijdens de training Klantvriendelijk schrijven?

In deze eendaagse training oefent u met

  • de finesses van enkele tekstgenres die van belang zijn voor verenigingen: wervende en informerende brieven, folders, advertenties, webteksten, rapporten en verslaglegging.
  • de optimale opbouw van verschillende soorten teksten: hoe begin je, hoe eindig je, welke tekststructuren zijn het meest geschikt?
  • de toonzetting: hoe kun je iets het beste zeggen? Hoe wek je vertrouwen bij de leden? En hoe overtuig je je (potentiële) leden?
  • de do's en don'ts in zakelijke teksten: wat zijn veel voorkomende fouten en hoe kun je die voorkomen?

En dit alles zetten we nadrukkelijk in de context waarin u met uw vereniging opereert.

Klantvriendelijke teksten schrijven

Op woensdag 26 juni van 9:30 tot 16:30 uur
Docent: dr. Uriël Schuurs
Kosten: € 699,-

Let op: bent u lid van De Nederlandse Associatie? Dan krijgt u € 70,- korting, dus u betaalt slechts € 629,-

Nu inschrijven

Deze training wordt gegeven in samenwerking met De Nederlandse Associatie.

logo DNA.png

Schrijf nu in: voor uw leden zijn uw teksten immers de spiegel van de organisatie.

Voor wie is deze training bedoeld?
Deze training is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in een vereniging en die met enige regelmaat teksten (nieuwsbrieven, folders, e-mail) schrijft die bedoeld zijn voor de leden. Daarmee is de training geschikt voor zowel managers als vakspecialisten, beleidsmedewerkers en bureaumedewerkers.
Om die reden valt ook te overwegen om deze training in-company te laten verzorgen, zodat de individuele schrijfstijlen organisatiebreed op elkaar kunnen worden afgestemd.

Tijdens de training werkt u aan een tekst die u toch al wilde schrijven en na afloop gaat u naar huis met een tekst die gereed is voor direct gebruik. U maakt kennis met de belangrijkste kenmerken van zakelijke tekstsoorten. En u weet hoe u die voortaan zelf op papier kunt zetten!

2 schrijven.jpg

Meer informatie over dit aanbod?

Heeft u behoefte aan meer informatie? Of misschien wilt u eens verder praten over de mogelijkheden voor een in-company training? Neemt u gerust contact met ons op.