In weinig woorden het juiste zeggen. De juiste toon treffen. De binding met de doelgroep versterken. Nieuwe leden werven. In de praktijk valt het vaak tegen… Dat geldt voor kleine, maar ook voor grotere organisaties: wanneer meer mensen tegelijk voor de website werken, blijken dingen vaak niet goed op elkaar afgestemd. Bovendien zijn de inzichten in wat een effectieve webtekst is nogal aan verandering onderhevig.

Programma

Voordat we ingaan op de eisen waaraan een webtekst moet voldoen, gaan we eerst na hoe de relatie is tussen uw organisatie en uw doelgroep. Wat is er nodig om die relatie te verbeteren, om de vertrouwensband te versterken, om de leden te bieden waar ze ook behoefte aan hebben? Alleen als daar zicht op is, kunt u uw teksten de power meegeven die nodig is. Daarna gaan we in op de meer technische aspecten van het schrijven, zoals: 

  • Hoe moeten teksten voor het web worden opgebouwd? 
  • Hoe kunt u de stijl en lay-out aanpassen aan het medium internet? 
  • Hoe kunt u de juiste informatie selecteren voor uw lezers? 
  • Hoe maakt u uw teksten prettig leesbaar voor internetgebruikers? 
  • Hoe ondersteunt u op elke webpagina de identiteit van uw organisatie? 
  • Hoe kunt u specifieke campagnes multimediaal opzetten? 
  • Hoe maakt u uw website goed vindbaar voor zoekmachines? 

We spreken over teksten voor internet, maar daar horen natuurlijk alle e-teksten bij, inclusief  nieuwsbrieven, e-mails, wervingsbrieven en het verenigingstijdschrift. We maken gebruik van inzichten uit de recente vakliteratuur en natuurlijk van onze jarenlange ervaring. 

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die teksten aanlevert voor gebruik op internet of die dat binnenkort gaat doen. In veel organisaties is het bijeenharken van de content een moeizaam proces en vaak moeten aangeleverde bijdragen volledig worden herschreven. Deze training kan hierin verbetering brengen. Om die reden is deze training niet alleen geschikt voor communicatiemedewerkers die hun functioneren willen toetsen aan de nieuwste inzichten, maar ook voor vakspecialisten, beleidsmedewerkers en bureaumedewerkers die met enige regelmaat content aanleveren voor het web of dat binnenkort zullen gaan doen.

Praktische informatie 

  • Datum: de eerstvolgende training vindt plaats in najaar 2022 
  • Docent: dr. Uriël Schuurs
  • Kosten: € 599,-

Vragen? 

Vanaf augustus kunt u zich weer inschrijven voor deze training. Wilt u alvast meer informatie? Of wilt u een offerte voor in-company aanvragen? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier. 
 
Meer informatie